2017. szeptember 2., szombat

74. lecke: Szókincstár 5

Sziasztok, üdvözlöm minden kedves olvasómat! Az elmúlt három hónapban a blog aktivitása nagyon alacsony volt, s elmondom miért. Apám beteg lett, anyám éppen felépülőben volt így, nekem kellett az összes házi munkát el végeznem. Sajnos kevés idő jutott arra, hogy bármit is kitegyek és ráadásul még kémiára is tanuljak, ugyanis pótvizsgáztam kellett belőle.

DE MOST! Itt vagyok újult erővel, szeptembertől, remélhetőleg havonta legalább három bejegyzést tudok majd közzétenni nektek. A mostani szókincs szólhatna az iskoláról, de úgy döntöttem, valami más lesz...

Szókincs:

Esr - Ősz
Trælæfe - Falevél
Wínt - Szél
Fyók - Köd
Fórs - Hideg
Esik az eső. - Fæl cá fáel.
Fúj a szél. - Vyúr cá wínt.
Megfáztam. - Nánjete.
Lázas lettem. - Hiís éjete. (éj'te)
Köhögök. - Kıhije.
Folyik az orrom. - Flónoć é cá nósye.
Begyulladt a torkom, mert nem viseltem sálat. - Infájnjet cá hálye, epy not vüvet nákbégreveć.

Mindenkinek ki iskolába jár kívánok sok sikereket és a többieknek sok szerencsét! Bárá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése